MOTOFORUM

forum poświecone motoryzacjii


#1 2008-09-05 12:48:56

ADMIN

Administrator

Zarejestrowany: 2008-09-03
Posty: 76
Punktów :   

polonez

Przygotowania do produkcji Poloneza zaczęły się w 1975roku. Miał być on następcą    PF 125p. Zaprojektowano nowe nadwozie i desing wnętrza. Ale po upływie czasu    stało się jasne, że na wielką inwestycję  nie będzie pieniędzy. Ówczesne władze sądziły, że wystarczy wymienić karoserię, by powstał nowy model.I tak 3 maja 1978roku zjechał z taśmy pierwszy polonez .

http://www.pl65.republika.pl/image/polonez1.jpg

1979 pojawił się polonez2000 sprzedawany   głównie instytucjom rządowym; pojemność tego silnika wynosiła 1995ccm, osiągał moc 112km!,miał  5 biegową skrzynię, 12,0s. do setki,  175km/h. 

1980 Polonez 1300 i 1500 w wersji 3-drzwiowej, produkowany do 1983 w ilości 300tys.

Wersja poloneza z przednimi lampami zespolonymi

1982 FSO Polonez 1500 w wersji coupe

1986 Pierwsze modele z przodem coupe i trzecim oknem

1989 Polonez z nowym tyłem (takim jak w CARO) i kierunkowskazy przesunięte bliżej drzwi.

1991

czerwiec pokazanie na Poznańskim motor show wersji CARO  z nowym przodem i tyłem, lampami , reflektorami .

Nowe zderzaki, listwy  boczne, wycieraczki, atrapa chłodnicy.


http://www.pl65.republika.pl/image/polonez2.jpg

Silniki:

1.5GLE

1.6GLE

                                                              1.9GLD- silnik disel Citroen`a

                                                                             2.0GLE- silnik Forda

         1993 Modernizacja deski rozdzielczej, foteli przednich. Powiększony rozstaw osi        60mm . Zastosowanie okrągłych zegarów  czterech nawiewów, pokrętła ustawienia świateł . modele cargo, truck , sanitarka.


http://www.pl65.republika.pl/image/polonez3.jpg


grudzień silnik rovera 1396 ccm, 76 kW/103  KM/6000, 127 Nm/5000, 11,9 s, 178 km/h

       1994 Prototyp sedana z nadwoziem trójbryłowym

       Prototyp FSO Analog 4WD czterodrzwiowego       pick-up z napędem na 4 koła.
http://www.pl65.republika.pl/image/polonez4.jpg
    1996                                                           

styczeń

Sprzedaż  próbnej serii FSO ATU wyprodukowanej w 1995-luty

      czerwiec

      Seryjna produkcja FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI, 1.4GLI 16 V

     1997  Polonezy Caro i Atu z dodatkowym plusem ( nowe zderzaki, atrapa chłodnicy,   spojler z tyłu )

silnik 1.6GSI ( wtrysk paliwa )

    1998 Publiczny pokaz prototypu Poloneza Kombi

    1999 Seryjna produkcja Poloneza Kombi Plus


http://www.pl65.republika.pl/image/polonez5.jpg

     2001,2000

    Lato seria z klimatyzacją.



  2002 Zakończenie produkcji Poloneza

rodzaj silnika    czterosuwowy benzynowy
liczba i układ cyl.    4 w układzie rzędowym
pojemność silników/moc    1295 cm3/65KM(47,8 kW)
1481 cm3/75 KM(55,2 kW)
prędkość obrotowa przy maksymalnej mocy    sil.1300 - 5200 obr/min
sil.1500 - 5400 obr/min
kolejność zapłonu    1 - 3 - 4 - 2
liczba biegów    4 + wsteczny , skrzynie 5.
biegowe montowano po 1980 r
przeniesienie napędu    na koła tylne
opony    165 SR 13
ciśnienie w oponach    przód 0,17 MPa, tył 0,19 MPa
masa samochodu gotowego do jazdy    1020 kg
masa całkowita    1420 kg
maksymalna masa przyczepy    bez ham. - 500 kg, z ham. - 1000kg
zdolność pokonywania wzniesień    silnik 1300
bieg I 35%
II 20%
III 13%
IV 6%
wsteczny 36%    silnik 1500
bieg I 41%
II 23%
III 14%
IV 8%
wsteczny 42%
wymiary w mm    dł/szer/wys. - 4226/1630/1440
rozstaw osi w mm    2506
rozstaw kół przód/tył w mm    1298/1275
hamulce    przód i tył tarczowe
poj. zbiornika paliwa    45 l
zużycie paliwa średnie    1300 - 8,2 l/100 km
1500 - 8,5 l/100 km

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.mibmns.pun.pl www.naruciak1.pun.pl www.gamermania.pun.pl www.fsm.pun.pl www.forumrp.pun.pl