Przygotowania do produkcji Poloneza zaczęły się w 1975roku. Miał być on następcą PF 125p. Zaprojektowano nowe nadwozie i desing wnętrza. Ale po upływie czasu stało się jasne, że na wielką inwestycję nie będzie pieniędzy. Ówczesne władze sądziły, że wystarczy wymienić karoserię, by powstał nowy model.I tak 3 maja 1978roku zjechał z taśmy pierwszy polonez .
1979 pojawił się polonez2000 sprzedawany głównie instytucjom rządowym; pojemność tego silnika wynosiła 1995ccm, osiągał moc 112km!,miał 5 biegową skrzynię, 12,0s. do setki, 175km/h.
1980 Polonez 1300 i 1500 w wersji 3-drzwiowej, produkowany do 1983 w ilości 300tys.
Wersja poloneza z przednimi lampami zespolonymi
1982 FSO Polonez 1500 w wersji coupe
1986 Pierwsze modele z przodem coupe i trzecim oknem
1989 Polonez z nowym tyłem (takim jak w CARO) i kierunkowskazy przesunięte bliżej drzwi.
1991
czerwiec pokazanie na Poznańskim motor show wersji CARO z nowym przodem i tyłem, lampami , reflektorami .
Nowe zderzaki, listwy boczne, wycieraczki, atrapa chłodnicy.
Silniki:
1.5GLE
1.6GLE
1.9GLD- silnik disel Citroen`a
2.0GLE- silnik Forda
1993 Modernizacja deski rozdzielczej, foteli przednich. Powiększony rozstaw osi 60mm . Zastosowanie okrągłych zegarów czterech nawiewów, pokrętła ustawienia świateł . modele cargo, truck , sanitarka.
grudzień silnik rovera 1396 ccm, 76 kW/103 KM/6000, 127 Nm/5000, 11,9 s, 178 km/h
1994 Prototyp sedana z nadwoziem trójbryłowym
Prototyp FSO Analog 4WD czterodrzwiowego pick-up z napędem na 4 koła.
1996
styczeń
Sprzedaż próbnej serii FSO ATU wyprodukowanej w 1995-luty
czerwiec
Seryjna produkcja FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI, 1.4GLI 16 V
1997 Polonezy Caro i Atu z dodatkowym plusem ( nowe zderzaki, atrapa chłodnicy, spojler z tyłu )
silnik 1.6GSI ( wtrysk paliwa )
1998 Publiczny pokaz prototypu Poloneza Kombi
1999 Seryjna produkcja Poloneza Kombi Plus
2001,2000
Lato seria z klimatyzacją.
2002 Zakończenie produkcji Poloneza
rodzaj silnika czterosuwowy benzynowy liczba i układ cyl. 4 w układzie rzędowym pojemność silników/moc 1295 cm3/65KM(47,8 kW) 1481 cm3/75 KM(55,2 kW) prędkość obrotowa przy maksymalnej mocy sil.1300 - 5200 obr/min sil.1500 - 5400 obr/min kolejność zapłonu 1 - 3 - 4 - 2 liczba biegów 4 + wsteczny , skrzynie 5. biegowe montowano po 1980 r przeniesienie napędu na koła tylne opony 165 SR 13 ciśnienie w oponach przód 0,17 MPa, tył 0,19 MPa masa samochodu gotowego do jazdy 1020 kg masa całkowita 1420 kg maksymalna masa przyczepy bez ham. - 500 kg, z ham. - 1000kg zdolność pokonywania wzniesień silnik 1300 bieg I 35% II 20% III 13% IV 6% wsteczny 36% silnik 1500 bieg I 41% II 23% III 14% IV 8% wsteczny 42% wymiary w mm dł/szer/wys. - 4226/1630/1440 rozstaw osi w mm 2506 rozstaw kół przód/tył w mm 1298/1275 hamulce przód i tył tarczowe poj. zbiornika paliwa 45 l zużycie paliwa średnie 1300 - 8,2 l/100 km 1500 - 8,5 l/100 km
|