MOTOFORUM

forum poświecone motoryzacjii


#1 2008-09-08 16:35:19

ADMIN

Administrator

Zarejestrowany: 2008-09-03
Posty: 76
Punktów :   

Alfa 155

Alfa 155
http://www.designercars.dk/biler/Alfa%20Romeo-155-0.jpg
LATA PRODUKCJI:
I seria 1992/1995
II seria 1995/98
SILNIK:
I seria z przodu, ustawienie poprzeczne, 4 cylindry - 6 cylindrów w układzie widlastym pod kątem 60° (V6)
II seria 4 cylindry z przodu, ustawienie poprzeczne
POJEMNOŚĆ SKOKOWA:
I seria cc 1773 (1.8), 1995 (2.0 - Q4), 2492 (V6), 1748 (1.7), 1929 (1.9 JTD), 2499 (2.5 TD)
II seria cc 1970 (2.0), cc 1598 (1.6), cc 1747 (1.8)
MOC:
I seria 126 KM przy 6000 obr. na minutę (1.8), 141 KM przy 6000 obr. na minutę (2.0), 186 KM przy 6000 obr. na minutę (Q4), 165 KM przy 5800 obr. na minutę (V6), 116 KM przy 5800 obr. na minutę (1.7), 90 KM przy 4100 obr. na minutę (1.9 TD), 125 KM przy 4200 obr. na minutę (2.5 TD)
II seria 150 KM przy 6200 obr. na minutę (2.0), 120 KM przy 6300 obr. na minutę (1.6), 140 KM przy 6300 obr. na minutę (1.8)
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA: 180 - 225 km/h

Pierwsza limuzyna średniej wielkości z napędem na przednią oś.
Model 155 zastępuje model 75, ale jest całkowicie nową konstrukcją, począwszy od napędu na przednią oś i niezależnego zawieszenia również z tyłu. Zapewnia ona doskonałe warunki jezdne i wysoki poziom bezpieczeństwa. Agresywna stylizacja i doskonałe osiągi czynią z niej doskonałego następcę Giulietty i modelu 75. Gama modeli obejmuje trzy wersje napędzane na przednią oś i jedną ze stałym napędem na cztery koła, 155 Q4, wykorzystującą trzy przełożenia różnicowe. W 1993 roku gama modeli została poszerzona o wersję z silnikiem benzynowym 1.7 i dwoma silnikami wysokoprężnymi turbo. W 1995 roku 155 przechodzi zmianę - silniki zostają wyposażone w głowicę z układem wtrysku wielopunktowego w wersji silnikowej Twin Spark, zostaje poszerzony rozstaw kół zarówno z przodu, jak i z tyłu, zaś samochód otrzymuje nowy przód.

Z nadzieją na powrót do pełnej chwały tradycji aut sportowych, takich jak Giulia GTA, w 1992 roku na rynku pojawia się model 155 GTA, wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, w tym w stały napęd na cztery koła, 2-litrowy silnik turbo z wielopunktowym wtryskiem, zwiększającym moc do 400 KM (w porównaniu z 186 KM w modelu z produkcji seryjnej), chłodnicę powietrza dolotowego, chłodzoną parą wodną z dyszy, 6-biegową skrzynię biegów i pochodzący z Formuły 1 układ hamulcowy. Model 155 V6 TI jest gwiazdą niemieckich mistrzostw Speed Touring w 1993 roku. Główne innowacje obejmują zmiany w silniku V6, w którym zwiększono pojemność dzięki zastosowaniu pojedynczego bloku z lekkich stopów z niklowanymi goleniami.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.gornictwo.pun.pl www.bioniceheroes.pun.pl www.netkomp.pun.pl www.animerox.pun.pl www.pkmgorkow.pun.pl