MOTOFORUM

forum poświecone motoryzacjii


#1 2008-09-08 16:31:45

ADMIN

Administrator

Zarejestrowany: 2008-09-03
Posty: 76
Punktów :   

Alfa 164

Alfa 164
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7d/Alfa_romeo_164.jpg/800px-Alfa_romeo_164.jpg
http://www.cartype.com/pics/297/small/alfa-romeo_164_draw_87.jpg
LATA PRODUKCJI: 1987/1992 (I seria), 1992/1998 (II seria)
SILNIK:
I seria - z przodu, ustawienie poprzeczne, 4 cylindry w układzie rzędowym (TS,Turbo,TD)
6 cylindrów a V 60° (3.0 V6, 2.0 V6 Turbo)
II seria - z przodu, ustawienie poprzeczne, 4 cylindry w układzie rzędowym (TS,TD), 6 cylindrów w układzie widlastym pod kątem 60° (3.0 V6 2v, V6 TB, Quadrifoglio 4)
POJEMNOŚĆ SKOKOWA:
I seria - cc 1962 (TS), 1995 (Turbo), 2959 (3.0 V6), 2500 (TD), 1996 (2.0 V6 Turbo)
II seria - cc 1995 (TS), 2500 (TD), 2959 (3.0 V6 24v/Q4), 1996 (V6 TB)
MOC:
I seria - 148 KM przy 6000 obr. na minutę (TS), 175 KM przy 5250 obr. na minutę (Turbo), 192 KM przy 5600 obr. na minutę (3.0 V6), 117 KM przy 4200 obr. na minutę (TD), 207 KM przy 6000 obr. na minutę (2.0 V6 Turbo)
II seria - 148 KM przy 5800 obr. na minutę (T.S.), 125 KM przy 4200 obr. na minutę (TD), 211 KM przy 6300 obr. na minutę (3.0 V6 24v/Q4), 202 KM przy 6000 obr. na minutę (V6 TB), 231 KM przy 6300 obr. na minutę (Q4)
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA: 200 - 240 km/h

Model ozdrowieńczy
Wprowadzona do sprzedaży we wrześniu 1987 roku jako pierwszy samochód produkowany pod nadzorem grupy Fiat-Lancia, wkrótce staje się czarnym koniem nowego stylu Alfa Romeo. Zaprojektowany przez Pininfarinę, który nadaje mu wygląd dystyngowanej, ale agresywnej i potężnej limuzyny. Początkowo gama silników jest taka sama jak w przypadku modelu 75, z pewnymi tylko udoskonaleniami, ale od 1990 roku zostaje ona poszerzona o sześciocylindrową jednostkę z katalizatorem o pojemności 3 litrów, przeznaczoną na rynek amerykański.

W 1992 roku sześć wersji modelu 164 zostaje podzielonych na dwie kategorie. Tak zwane wersje "Super" z trzema silnikami (V6 24v, V6 TB i TD) obejmują modele 164 Twin Spark i 164 TD. Poziom wyposażenia tych wersji różni się od wersji standardowych i obejmuje nowe, eliptyczne reflektory, zmieniony przód, bardziej wyraziste zderzaki, nowe listwy odbojowe z progresywnym cieniowaniem koloru, czarne pokrywy podłużnic i nowe, aerodynamiczne lusterka zewnętrzne. Blachy karoserii pokryte są warstwą anodowanego aluminium. Wyposażenie standardowe również robi wrażenie - obejmuje ono filtr antypyłkowy, 4 elektrycznie sterowane szyby, tempomat, poduszkę powietrzną kierowcy i nowe wykończenie części zewnętrznej. W 1994 roku do gamy dołącza najlepsza wersja 164 Quadrifoglio 4, z silnikiem 3.0 V6 24v, stałym napędem na cztery koła z elektronicznym systemem kontroli trakcji i sześciobiegową skrzynią biegów Getrag.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.netkomp.pun.pl www.animerox.pun.pl www.gornictwo.pun.pl www.pkmgorkow.pun.pl www.paintball-lomza.pun.pl