forum poświecone motoryzacjii
Model 1750
LATA PRODUKCJI: 1967-1972
SILNIK: 4 cylindry w układzie rzędowym
POJEMNOŚĆ SKOKOWA: 1779 cc
MOC: 118 KM przy 5500 obr. na minutę
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA: ponad 180 km/h
Samochód o ambitnej nazwie.
Nazwa "1750" to hołd złożony Vittorio Jano i jego doskonałemu modelowi 1750, pochodzącemu z lat trzydziestych. Jest to całkowicie nowy model roku 1968, zastępujący wersję Giulia limuzyna i będący ofertą dla bardziej dojrzałych klientów, oczekujących od samochodu doskonałych osiągów i ogromnej mocy w połączeniu z wysokim poziomem komfortu. Nowo zaprojektowane nadwozie charakteryzuje się piękną linią: jego boczne części pozostawiają wystarczająco dużo miejsca na pojemny bagażnik, pod maską kryje się mocny silnik, zaś całość tworzy kompaktową i aerodynamiczną formę. Samochód z powodzeniem debiutuje podczas 24-godzinnego rajdu Francorchamps - udział w nim biorą cztery pojazdy tej marki i wszystkie cztery kończą go, zajmując miejsca od pierwszego do czwartego. Wersja Limuzyna 1750 debiutuje w trakcie Salonu Samochodowego w Turynie w 1970 roku. Wprowadza kilka innowacji, stosowanych w samochodach właśnie od tego roku - dwa obwody układu hamulcowego, jodowe reflektory, wycieraczki obejmujące całą przednią szybę oraz pedał hamulca i sprzęgła, zawieszony na górnym zawiasie.
Offline