MOTOFORUM

forum poświecone motoryzacjii


#1 2008-09-08 15:55:47

ADMIN

Administrator

Zarejestrowany: 2008-09-03
Posty: 76
Punktów :   

Giulia 1962-1976

Giulia
http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/alfa-romeo-cars-sale-wanted/92586d1202957337-fs-68-giulia-super-beautiful-driver-dscn0507small.jpg

LATA PRODUKCJI: 1962-1976
SILNIK: 4 cylindry w układzie rzędowym
POJEMNOŚĆ SKOKOWA: 1570 cc
MOC: 98-102 KM przy 5500 obr. na minutę
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA: ponad 165 km/h

"Sculpted by wind"
Giulia Limuzyna 1600, z nowym skróconym i zaokrąglonym tyłem oraz jej wersje sportowe Sprint i Spider, wprowadzone na rynek w tym samym momencie w 1962 roku w Autodrome w Monzy, to samochody o doskonałych osiągach. Zarówno pod względem właściwości mechanicznych, jak i karoserii, są one zbiorem najnowszych rozwiązań, wzbudzających najwyższy zachwyt zarówno techników, jak i szerokiej publiczności. Silnik o pojemności skokowej 1750 cm3 ma taką samą budowę jak silnik modelu Giulietta i osiąga ogromną moc. Samochód przeznaczony jest do długich podróży z dużą szybkością i zapewnia przy tym doskonałą zwrotność w ruchu miejskim. Na potrzeby tego samochodu konstruktorzy i projektanci zmienili granice i potencjał stylu. Najsłynniejsze wersje sportowe to modele TZ i GTA. Model TZ, wersja sportowa autorstwa Zagato, odnosi sukcesy zarówno na drodze, jak i na torze. Ale prawdziwą bombą jest wersja GTA z aluminiowymi drzwiami i maską, przeznaczona do wyścigów klasy Touring.



Model T.I. Super
http://www.tjrubley.com/wp-content/uploads/2007/02/giulia_ti%20(Custom).jpg

LATA PRODUKCJI: 1963-1964
SILNIK: 4 cylindry w układzie rzędowym
POJEMNOŚĆ SKOKOWA: 1570 cc
MOC: 112 KM przy 6500 obr. na minutę
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA: ponad 185 km/h

Ten samochód zaprezentowano przedstawicielom prasy na torze Monza 24 kwietnia 1963 roku. Jest to model sportowy, przejmujący sportowe osiągnięcia modelu Giulia T.I. udoskonalone dzięki zastosowaniu silnika z Giulii SS. Skrzynia biegów umieszczona w podłodze, dzielone przednie fotele, felgi z lekkich stopów, wskaźniki o dużej średnicy na desce rozdzielczej i trzypunktowa, lekka kierownica doskonale uzupełniają sportowe osiągi samochodu. Boki i tył ozdobione są charakterystycznym wzorem liścia koniczyny.


Giulia TZ
http://www.virtualcar.it/public/media0a/giulia_tz_zag.jpg


LATA PRODUKCJI: 1963 (1965) -1967
SILNIK: 4 cylindry w układzie rzędowym
POJEMNOŚĆ SKOKOWA: 1570 cc
MOC: 112 KM przy 6500 obr. na minutę (170 KM przy 7500 obr. na minutę)
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA: ponad 215 km/h

Projekt tego samochodu powstał w 1959 roku i zastąpił model SZ, wykorzystując większość seryjnie montowanych podzespołów. Prace nad nim rozpoczęły się w 1960 roku, pierwsze próby drogowe miały miejsce w 1961 roku. Upłynęło jeszcze jednak dużo czasu, zanim trafił on taśmę produkcyjną, gdyż ustąpił pierwszeństwa nowej Giulii i modelowi 2600.

Została wprowadzona do sprzedaży w 1963 roku z silnikiem o mocy 112 KM, takim samym jak w modelu Sprint Special: w późniejszym okresie przystosowano go do udziału w rajdach w Grand Touring.

Po debiucie sportowym w rajdzie o niezbyt dużym znaczeniu Giulia TZ odniosła sukces w tak wymagających rajdach, jak puchar FISA Cup w Monzy w 1963 roku, 12-godzinny rajd w Sebring, 48 edycja Targa Florio, 1000 Km w Nurburgring, 24-godzinny rajd w Le Mans, Tour Francji, Coupe des Aloes czy Tour Korsyki. Zwycięstwa te potwierdzają ogromną klasę tego samochodu, który sprawdza się nie tylko na torze, ale także w rajdach ulicznych.

Model GTA
http://www.mitoalfaromeo.com/html/images/giuliaGTA.jpg


LATA PRODUKCJI:
Giulia Sprint GTA: 1965-1969
GTA 1300 Junior: 1968 -1973
GT Am 1750-2000: 1970-1971, Am oznacza Amerykę gdyż pochodzi ona z wyposażonej w układ wtrysku amerykańskiej wersji GT 1750

SILNIK:
Giulia Sprint GTA: 6 cylindrów w układzie rzędowym, pojedynczy blok silnika
GTA 1300 Junior: 4 cylindry w układzie rzędowym - podwójny zapłon
GTAm 1750-2000: 4 cylindry w układzie rzędowym - podwójny zapłon

POJEMNOŚĆ SKOKOWA:
Giulia Sprint GTA: 1570 cc
GTA 1300 Junior: 1290 cc
GTAm 1750-2000: 1985 cc

MOC:
Giulia Sprint GTA: 115 KM przy 6000 obr. na minutę
GTA 1300 Junior: 96 KM przy 6000 obr. na minutę
GTAm 1750-2000: 195-220 KM SAE przy 7200 obr. na minutę (1970); 210-240 KM SAE przy 7500 obr. na minutę (1971)

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA:
Giulia Sprint GTA: ponad 185 km/h
GTA 1300 Junior: 175-210 km/h
GTAm 1750-2000: 220-230 km/h

"Codziennie zwycięstwo w codziennym samochodzie"
Zaprojektowana w 1965 roku przez Bertone we współpracy z Giugiaro. Choć z zewnątrz jest identyczna jak Giulia Sprint GT, model GTA (Gran Turismo Alleggerita) jest lżejszy ze względu na zastosowanie nitowanych paneli aluminiowych i silnik 1600 z nową głowicą z podwójnym zapłonem. Przeznaczony przede wszystkim dla wielbicieli sportów samochodowych. Od tej chwili Giulia Sprint GTA wygrywa wszystko, co jest do wygrania: Alfa Romeo zwycięża European Challenge w 1966, 1967 i 1968 roku. W okresie późniejszym pojemność silnika wzrasta z 1750 do 2000 cm3, silnik uzyskuje równioeż układ wtrysku pośredniego i podwójny zapłon. Samochód ma oznaczenie GT GTAm i osiąga moc 220 koni mechanicznych, zapewniających prędkość maksymalną 240 km/h. Gama samochodów sportowych zostaje poszerzona w 1969 roku o model Junior 1300 Zagato.


Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.gry-mmo.pun.pl www.pkair.pun.pl www.etiiiiiiiiii.pun.pl www.simtractorversions.pun.pl www.pociagidzikiegozachodu.pun.pl