MOTOFORUM

forum poświecone motoryzacjii


#1 2008-09-06 16:30:37

ADMIN

Administrator

Zarejestrowany: 2008-09-03
Posty: 76
Punktów :   

Yaris

http://bi.gazeta.pl/im/4/4615/z4615414X.jpg
http://bi.gazeta.pl/im/2/4615/z4615462X.jpg

Japoński koncern wykazał się ogromną śmiałością. Wprowadził do sprzedaży małe auto o wręcz futurystycznej stylizacji nadwozia i niecodziennych rozwiązaniach wnętrza, chociaż w tej klasie łączy się to z ogromnym ryzykiem. Wydaje się jednak, że Toyota wkraczała na sprawdzony wcześniej grunt, bo samochód przyjęto w Europie bardzo dobrze. Co prawda oryginalny zestaw elektronicznych wskaźników osadzony centralnie w czymś na kształt długiego tunelu budził sporo kontrowersji, ale w końcu został zaakceptowany jako swoisty symbol nowoczesności. Gorzej z ogromnymi połaciami szarych tworzyw sztucznych wypełniających przedział pasażerski. Są brzydkie, a przy niskich temperaturach nieprzyjemnie trzeszczą. To wada, którą trzeba wziąć pod uwagę, decydując się na ten model. Nie przeszkodziło to subkompaktowej Toyocie w zdobyciu tytułu Samochodu Roku 2000, a przecież sędziowie w swoim werdykcie z pewnością wzięli pod uwagę walory przedziału pasażerskiego.

Wnętrze Yarisa przekonuje funkcjonalnością i przestronnością. Zprzodu jedzie się naprawdę wygodnie, chociaż siedzenia skrojono dość oszczędnie. Z tyłu jest nieco gorzej, ale dwie osoby z powodzeniem zmieszczą się bez wyrzeczeń. Pojemność bagażnika można regulować w zakresie 205-305 l dzięki kanapie przesuwanej w zakresie 15 cm (950 l po złożeniu oparcia tylnej kanapy). Może podobać się funkcjonalność. Liczne schowki, niektóre bardzo obszerne, bardzo ułatwiają zarówno codzienną eksploatację, jak i dłuższe podróże.
http://bi.gazeta.pl/im/2/4615/z4615412X.jpg

Podobać może się również zwrotność i łatwość parkowania (świetna widoczność). Mała Toyota prowadzi się bez zarzutu, ma niezłą dynamikę i niewiele spala.

Najpopularniejszy silnik 1.0 został skonstruowany specjalnie dla tego modelu. Ma zmienne fazy rozrządu, 4 zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy. To nowoczesna konstrukcja godna początku XXI w. W tak małym aucie to rzadkość. W parze z nowoczesnością idzie wysoka niezawodność stanowiąca jeszcze jeden atut Yarisa.

Silnik

Silniki Yarisa są bardzo nowoczesne. Przestrzeganie zaleceń serwisu w zakresie materiałów eksploatacyjnych i przeglądów jest dla nich bardzo ważne i stanowi podstawę dla bezawaryjnej pracy. Drobne usterki, jakie mogą się zdarzyć nawet w zadbanych egzemplarzach, to wycieki oleju spod pokrywy zaworów i awarie sondy lambda.

Zawieszenie

Elementy podwozia mile zaskakują trwałością na polskich drogach. Stosunkowo szybko zużywają się jedynie amortyzatory, a pierwszym sygnałem ich niesprawności są wycieki oleju. Warto spojrzeć, czy teleskopy nie są zapocone.


Przeniesienie napędu

Zdarza się, że zmiana biegów jest utrudniona. Może być to problem zewnętrznego mechanizmu zmiany przełożeń (zwłaszcza w starszych egzemplarzach) albo synchronizatorów wewnątrz przekładni. Podczas jazdy próbnej trzeba sprawdzić działanie skrzyni biegów.

Nadwozie

Zamek tylnej pokrywy lubi się zacinać, a uszczelki drzwi nie zawsze pozostają na swoich miejscach. Kiedy się zsuwają, we wnętrzu robi się głośno (przedmuchy powietrza). Obejrzyjmy dokładnie uszczelki przy szeroko otwartych drzwiach. Zdarzają się nieszczelności przedniej szyby.

Znaki identyfikacyjne

Tabliczka znamionowa umieszczona jest w komorze silnika na wewnętrznej stronie prawego, przedniego błotnika albo na przegrodzie czołowej. Numer VIN znajduje się albo na blasze podokiennej (widoczny po otwarciu pokrywy silnika), albo na podłodze przedziału pasażerskiego przed prawym, przednim fotelem.


VIN    .
Znaki 1-2    Światowy kod producenta (JT - Toyota, Japonia; VN - Toyota, Francja)
Znak 3    Kod przeznaczenia pojazdu (D,1,K - samochód osobowy)
Znak 4    Kod nadwozia (D - trzydrzwiowe; K - pięciodrzwiowe)
Znak 5    Kod silnika (V - 1.0 16V; T - 1.5 16V)
Znaki 6-7    Kod wyposażenia
Znak 8    Kod modelu (3 - Yaris)
Znak 9    Znak kontrolny producenta
Znak 10    Kod roku modelowego
Znak 11    Kod miejsca montażu (0-9: Japonia; A: Francja)
Znaki 12-17    Numer seryjny



Historia modelu    .
1998, jesień    premiera modelu, nadwozie hatchback 3 i 5 d, silniki 1.0 16V (68 KM), 1.3 16V (90 KM);
1999, jesień    premiera wersji Verso w Japonii (podwyższone kombi, import do Europy);
2000, lato    wersja T-Sport z silnikiem 1.5 16V (106 KM);
2001, styczeń    rozpoczęcie sprzedaży Yarisa z Francji (zakłady w Valenciennes);
2001, jesień    silnik 1.4 DI-D (turbodiesel, common rail, 75 KM);
2003    niewielka modernizacja modelu (nowe reflektory, zmiana drobnych detali), silnik 1.5 16V Turbo (106 lub 150 KM);
2005, luty    premiera drugiej generacji Yarisa w Japonii;
2005, jesień    premiera drugiej generacji Yarisa w Europie





Yaris II
http://www.newyaris.pl/cpg134/albums/toy/normal_t7_yar05_gal_06_1024_tcm280-319912.jpg
http://www.newyaris.pl/cpg134/albums/wn/normal_t7_yar05_gal_15_1024_tcm280-319948.jpg
http://www.newyaris.pl/cpg134/albums/toy/normal_t7_yar05_gal_05_1024_tcm280-319908.jpg

Bardzo podobny kształt, takie same proporcje. Podobnie w kabinie, gdzie zegary nadal znajdują się nie za kierownicą, lecz pośrodku kabiny. Tak samo, jak w pierwszej generacji – zamiast analogowych zegarów zdecydowano się na wielofunkcyjny wyświetlacz. Oczywiście opisuje tu wyłacznie pierwsze wrażenie, bo już po chwili widać, że zmian jest tu wiele.

Jednak naprawdę rewolucyjne jest to, czego na pierwszy rzut oka nie widać: sposób wykorzystania przestrzeni wewnątrz auta. Nowy Yaris jest zdecydowanie bardziej przestronny od poprzednika. Wzrosły wymiary auta: dł. 3.75 m (+11 cm), szer. 1.695 m (+3.5 cm), wys. 1.53 m (+3 cm), rozstaw osi 2.46 m (+9 cm). Ale nie tylko zwi9ększenie zewnętrznych wymiarów pozwoliło wygospodarować więcej przestrzeni. Bardziej płaska podłoga zapewnia większy komfort podróżowania na tylnych siedzeniach, których odległość od siedzenń przednich wzrosła w nowym Yarisie aż o 4.5 cm. Wraz ze zwiększeniem szerokości i wysokości kabiny uczyniło to kabinę zdecydowa nie większą. Zwiększenie długości nadwozia z jednej strony, a z drugiej przekonstruowanie tylnego zawieszenia pozwoliło powiększyć bagażnik aż o 33 procent. Mieści on obecnie 272 litry. Dla porównania – bagażnik Corollii poprzedniej generacji w wersji 3-drzwiowej miał pojemność 280 litrów. Tak, jak w poprzedniej generacji Yarisa – tak i w nowej tylne siedzenia można przesuwać do przodu, co pozwala jeszcze dodatkowo zwiększyć bagażnik, który mieści wtedy 363 litr. Po zlożeniu tylnych siedzeń, które umożliwia zastosowany tu po raz pierwszy system Toyota Easy Flat (znany z Corolli Verso), pozwalający jednym ruchem ręki złożyć siedzenia i uzyskać całkowicie płaską podłogę – pojemność bagażnika rośnie wtedy do 737 litrów.

Nowa Toyota Yaris spędziła ponad 1000 godzin w tunelu aerodynamicznym, gdzie sprawdzano zachowanie auta przy prędkości wiatru dochodzącej do 180 km/h. Rezultatem tych badań jest zmniejszenie współczynnika opory powietrza, który wynosi teraz 0.30

Standardowo w każdej wersji znajda się cztery poduszki powietrzne (2 przednie oraz 2 boczne), a opcjonalnie dostępne będą także poduszki kurtynowe oraz – to nowość w tym segmencie aut – poduszka chroniąca kolana kierowcy. Do standardowego wyposażenia wszystkich wersji należy ABS z EBD oraz wspomaganiem nagłego hamowania.

Przewidziano trzy wersje silnikowe:

- 3-cylindrowa 1.0 VVT-i o mocy 69 KM , przyspieszenie 0-100 km/h – 15.7 s., prędkość maksymalna 155 km/h. Ten nowy silnik, który zadebiutował w modelu Aygo produkowany jest w Polsce – w należącej do Toyoty fabryce w Wałbrzychu.

- 4-cylindrowa 1.3 VVT-i o mocy 87KM, przyspieszenie 0-100 km/h – 11.5 s., prędkość maksymalna 170 km/h

- 4-cylindrowy diesel 1.4 D-4D o mocy 90 KM, przyspieszenie 0-100 km/h – 10.7 s. prędkość maksymalna 175 km/h.

Standardowo do wszystkich silników montowane są 5-stopniowe manualne skrzynie biegów, ale opcjonalnie dostępna będzie także skrzynia automatyczna M-MT.


Standardowym wyposażeniem podstawowej wersji będzie centralny zamek, elektrycznie sterowane lusterka, odtwarzacz CD z czterema głośnikami oraz komputer pokładowy. W wyższej wersji Luna dojdzie także skórzana kierownica, teleskopowa regulacja kierownicy, zestaw audio z sześcioma głośnikami odtwarzający pliki MP3 oraz WMA. W topowej wersji Sol znajdzie się także automatyczna klimatyzacja oraz 15-calowe aluminiowe felgi.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.revolution-ua.pun.pl www.l2pl.pun.pl www.opisyroznychpostaci.pun.pl www.pokemon-pbf-forum.pun.pl www.hala69.pun.pl