forum poświecone motoryzacjii
"MIKRUS"
Na Śląsku powstał w 1957 roku trójkołowiec P-80
, konstruktorzy z Warszawskiej Fabryki Motocykli zbudowali rok później prototyp o nazwie Fafik
, Wytwórnie Sprzętu Komunikacyjnego w Rzeszowie i Mielcu w latach 1956-1957 wspólnie zaprojektowały Mikrusa i Meduzę (pierwszy z tych projektów trafił nawet na trzy lata do seryjnej produkcji). rodzaj silnika dwusuwowy, dwucylindrowy, chłodzony powietrzem, ustawiony poprzecznie za tylną osią
liczba i układ cyl. 2 w układzie rzędowym
średnica/skok tłoka 58/56 mm
stopień sprężania 6,2
pojemność silnika 296 cm3
moc maksymalna 14,5 KM (11 kW)
prędkość obrotowa przy maksymalnej mocy 5100 obr/min
sprzęgło mokre, trzytarczowe
liczba biegów 4
przeniesienie napędu półosie napędowe z przegub. krzyżakowymi
opony 4.40 x 10
hamulce - przód/tył bębnowe, jednoobwodowe
zawieszenie przednie niezależne na pojedynczych wahaczach poprzecznych, współpracujących ze sprężynami śrubowymi
zawieszenie tylne niezależne na pojedynczych wahaczach podłużnych współpracujących z wahliwymi półosiami i sprężynami śrubowymi
masa samochodu gotowego do jazdy 470 kg
masa całkowita 700 kg
nadwozie o konstrukcji metalowej, oparte na płycie podłogowej ze szczątkową ramą, bagażnik w przedniej części dostępny od środka, zbiornik paliwa za tylnym siedzeniem.
wymiary w mm dł/szer/wys. - 3010/1300/1300
rozstaw osi w mm 1850
rozstaw kół przód/tył w mm 1298/1275
poj. zbiornika paliwa 27 l
prędkość maksymalna 85 km/h
zużycie paliwa średnie 4,8 - 6,5 dm3/100 km
Offline