MOTOFORUM

forum poświecone motoryzacjii


#1 2008-09-08 16:38:41

ADMIN

Administrator

Zarejestrowany: 2008-09-03
Posty: 76
Punktów :   

Alfa 145/146

Alfa 145/146
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/88/Alfa_Romeo_145_001.JPG/800px-Alfa_Romeo_145_001.JPG
alfa 145
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/04/Alfa_Romeo_146.JPG/800px-Alfa_Romeo_146.JPG
alfa 146

LATA PRODUKCJI:
I seria Alfa 145 1994/1997
Alfa 146 1995/1997
II seria Alfa 145 i 146 od 1997
SILNIK: z przodu, ustawiony wzdłużnie, bokser 4 cylindry - z przodu, ustawienie poprzeczne 4 cylindry (1.9 TD)
POJEMNOŚĆ SKOKOWA:
I seria cc 1351 (1.3) - 1596 (1.6) - 1712 (1.7 16v) - 1929 (1.9 TD) - 1969 (Q, Ti)
II seria cc 1371 (1.4 TS) - cc 1599 (1.6TS) - cc 1747 (1.8 TS) - cc 1969 (Quadr./Ti) - cc 1929 (1.9 TD)
MOC:
I seria 90 KM przy 6000 obr. na minutę (1.3), 103 KM przy 6000 obr. na minutę (1.6), 129 KM przy 6500 obr. na minutę (1.7 16v), 90 KM przy 4100 obr. na minutę (1.9TD), 150 KM przy 6200 obr. na minutę (Q, Ti),
II seria 103 KM przy 6300 obr. na minutę (1.4 TS), 120 KM przy 6300 obr. na minutę (1.8 TS), 150 KM przy 6200 obr. na minutę (Quadr. Ti), 90 KM przy 4100 obr. na minutę (1.9 TD)
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA: 178 - 216 km/h

Nowy, zwycięski styl.
Wprowadzony na rynek w 1994 roku podczas Salonu Samochodowego w Turynie model 145 jest pierwszym produkowanym seryjnie modelem Alfa Romeo, powstałym w "Centro Stile" pod kierownictwem Waltera de' Silvy. Model ten zastępuje model 33, ale zachowuje silniki typu bokser, a firma Arese tworzy całkowicie nową formułę projektową: kompaktowy, dwubryłowy hatchback o innowacyjnym stylu. Nie odrzuca on jednak klasycznej tradycji marki. Ma charakterystyczny, opadający ku dołowi przód, wyróżniającą się osłonę chłodnicy, przechodzącą w dwa charakterystyczne przetłoczenia na masce i stromo opadającą tylną szybę. Szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo, wyposażając pojazd we wzmocnioną karoserię, składającą się w razie wypadku kolumnę kierownicy, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, układ ABS i system zabezpieczenia przed pożarem FPS. Gama silników jest taka sama jak w modelu 33 z jedną nową jednostką: bokserem o pojemności 1.6 litra, pochodzącym z 8-zaworowej jednostki 1.7 z modelu 33. Silnik 1.9 JTD to jedyny diesel w modelu 155. W gamie z 1996 roku pojawia się wersja Quadrifoglio z szesnastozaworowym silnikiem 2.0 Twin Spark, pochodzącym z modelu 155.

W 1995 roku, przy wykorzystaniu tej samej płyty podłogowej, której użyto w modelu 145, zaprojektowano 5-drzwiowy model 146. W 1997 roku pod maskami obu modeli nastąpiły rewolucyjne zmiany: silniki typu bokser wyszły z produkcji i zostały zastąpione 4-cylindrowmi, szesnastozaworowym jednostkami rzędowymi Twin Spark z przemianą faz rozrządu. Na potrzeby wersji kompaktowych opracowano jednostkę o pojemności 1.4 litra. Wykończenia "małej Alfy" także prezentują się inaczej - samochód otrzymał nową deskę rozdzielczą. W 1998 roku szesnastozaworowe silniki 1.6, 1.8 i 2.0 Twin Spark zostały udoskonalone na potrzeby Alfy 156. Wnętrze nie uległo znaczącym zmianom.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pokemon-pbf-forum.pun.pl www.revolution-ua.pun.pl www.opisyroznychpostaci.pun.pl www.samsung-avilas5230.pun.pl www.l2pl.pun.pl