forum poświecone motoryzacjii
Alfetta
LATA PRODUKCJI: 1972-1977
SILNIK: 4 cylindry w układzie rzędowym, z przodu, zamocowanie wzdłużne
POJEMNOŚĆ SKOKOWA: 1779 cc
MOC: 122 KM przy 5500 obr. na minutę
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA: ponad 180 km/h
Powrót legendy
Pojawia się na rynku w 1972 roku wraz z jednomiejscowym, sportowym modelem Tipo 159, po którym dziedziczy nazwę. Alfetta 1800 cm3 to limuzyna z niekonwencjonalnym ustawieniem mechanicznym, odtwarzającym koncepcje z modelu 159. Nowe cechy samochodu obejmują nowe zawieszenie i zrównoważony rozkład masy, zapewniający doskonałą przyczepność i wysoki poziom komfortu. Samochód wyposażony jest w niezależne, poprzeczne zawieszenie przednie i zawieszenie typu De Dion z tyłu, które, podobnie jak w modelu 159, zapewnia doskonałą przyczepność. Jest ona dodatkowo zwiększona dzięki zebraniu sprzęgła, skrzyni biegów, mechanizmu różnicowego i hamulców w jednym podzespole, umieszczonym z tyłu pojazdu (podobnie jak w modelu 8C 2900 i 159) i zintegrowanym z kadłubem podwozia, oraz umieszczenu z przodu jedynie silnika. Wykończenie karoserii jest nowoczesne, a wnętrze zapewnia komfort i przestronność. Samochód jest cichy, a jazda nim to relaks nawet na długich dystansach. Pozycja siedzenia jest typowa dla Alfa Romeo, z wyprostowanymi rękami, regulacją wysokości koła kierownicy i eleganckimi rodzajami tapicerki. Dostępne modele obejmują wersję Alfetta 1.6 i 1.8 od 1975 roku i Alfetta 2000 od 1977 roku, jeszcze przestronniejszą, bardziej komfortową i oszczędną
Offline