MOTOFORUM

forum poświecone motoryzacjii


#1 2008-09-05 22:44:53

ADMIN

Administrator

Zarejestrowany: 2008-09-03
Posty: 76
Punktów :   

Eclipse

1990–1994 (1G) Mitsubishi Eclipse, Eagle Talon, and Plymouth Laser
http://images.turbomagazine.com/features/0203tur_01z+eagle_talon+right_front_view.jpg

Tablica modeli:




PRODUKCJA 1990–1994

NADWOZIE 3-drzwiowe coupe/targa

NAPĘD silnik z przodu, napęd na przód / napęd na wszystkie koła

SILNIKI 1.8 L 92 hp R4
2.0 L 150KM R4 [4g63]
2.0 L TURBO 200 hp R4 [4g63t]

SKRZYNIA BIEGÓW 5-speed manual
4-speed automatic

DŁUGOŚĆ 172.8 in (4390 mm)

SZEROKOŚĆ 66.7 in (1695 mm)

WYSOKOŚĆ 51.4 in (1305 mm)
GSX: 52 in (1320 mm)

SPALANIE N/A 7,5 trasa do 13 jazda sportowa
TURBO 8-9 trasa do 18-20 jazda sportowa

ZBIORNIK 60 L

MODELE Eagle Talon
Mitsubishi Galant
Plymouth Laser

OGÓLNIE:

Pierwsza generacja modelu ECLIPSE była sprzedawana jako czterocylindrowe coupe segmentu średniego. Cztery kombinacje silnik/napęd były możliwe: najbardziej podstawową wersją był model napedzany na przód z silnikiem o pojemności 1.8l, a modelem z najwyższej półki był Eclipse GSX / Talon TSI AWD wyposażony w stały napęd na cztery koła oraz turbodoładowany silnik o pojemności 2.0l. Pierwsza generacja tych DSM'ów była produkowana od 1992 do 1994.
RODZAJE:

-= ECLIPSE: BAZOWY PRZEDNIO-NAPĘDOWY MODEL WYPOSAŻONY W 92-KONNY SILNIK 1.8L, MIAŁ ON OSIEM ZAWRÓW, PO DWA NA CYLINDER, NOSIŁ OZNACZENIE: SOHC 4G37 engine

-= ECLIPSE GS DOHC: TO SAMO CO BAZOWY MODEL ECLIPSE ALE LEPIEJ WYPOSAŻONY, POSIADAŁ DWULITROWY, NIEDOŁADOWANY SILNIK WYPOSAŻONY W DWA WAŁKI ROZRZĄDU ORAZ SZESNAŚCIE ZAWORÓW, PO CZTERY NA CYLINDER. LEGITYMOWAŁ SIĘ MOCĄ 136 KONI MECHANICZNYCH A JEGO OZNACZENIE 2.0 L 16-valve DOHC 4G63

-= ECLIPSE GS-T: TOPOWY MODEL PRZEDNIO-NAPĘDOWY, WYPOSAŻONY W 180-195 hp* DOŁADOWANY 2.0 L 16-valve DOHC 4G63T SILNIK

-= ECLIPSE GS-X: NAJWYŻSZY MODEL, WYPOSAŻONY W NAPĘD NA CZTERY KOŁA Z DYFERENCJAŁEM O OGRANICZONYM POŚLIZGU. 180-195 hp* DOŁADOWANY 2.0 L 16-valve DOHC 4G63T SILNIK, POSIADAŁ TAKŻE MINIMALNIE RÓŻNIĄCE SIĘ OSPOILEROWANIE.

* do 1990r. modele z manualną skrzynią biegów miały 190 HP. Po 1991r modele z manualną skrzynią biegów miały 195 HP. Natomiast wszystkie modele z automatyczna skrzynią biegów miały 180 HP, wyposażone były w mniejszą turbinę oraz inne wałki.


1995–1999 (2G) Mitsubishi Eclipse, (1995–1998) Eagle Talon
http://img395.imageshack.us/img395/9008/19971999bs7.jpg

Druga generacja bazowała w sumie na pierwszej generacji, zmianie uległa strona wizualna oraz gama silników. Nowością w lini był także model cabrio (Spyder). Także turbodoładowane silniki 4g63t miały większą moc, 210HP zamiast 195HP. Nowością w gamie był silnik 420A opracowany przez mitsubishi i odsprzedany Chryslerowi, który montowano we wszystkich wolnossących Eagle Talon'ach a także w niektórych wolnossących Mitsubishi Eclipse ( we wszystkich RS i niektórych GS) . Był to dwulitrowy, niedoładowany motor 4-rech zaworach na cylinder.

MODEL 1995-1996


MODEL 1997-1999



PRODUKCJA 1995–1999

NADWOZIE 2-door CABRIO
3-door COUPE

NAPĘD SILNIK Z PRZODU, FWD / AWD

PODWOZIE Chrysler PJ platform

SILNIKI 2.0 L 140 hp I4
2.4 L 141 hp I4
2.0 L 210 hp I4 turbo

SKRZYNIA 4-speed AUTOMAT
5-speed MANUAL

KOŁA 98.8 in (2510 mm)

DŁUGOŚĆ 1995-96: 172.2 in (4375 mm)
1997-99: 172.4 in (4380 mm)

SZEROKOŚĆ 68.3 in (1735 mm)
68.5 in (1740 mm)
68.7 in (1745 mm)

WYSKOKOŚĆ 1995-96: 50.2 in (1275 mm)
CABRIO: 52.8 in (1340 mm)
GSX: 50.5 in (1283 mm)
1997-99: 49.8 in (1266 mm)

SPALANIE

N/A 7,5 trasa do 13 jazda sportowa
TURBO 8-9 trasa do 18-20 jazda sportowa

ZBIORNIK 60 L



MODELE (1995–99):

* Eclipse (Eagla Talon): Bazowy FWD model wyposażony w 140 hp 2.0 L 16-valve DOHC Chrysler 420A silnik
* Eclipse RS (Eagle Talon ESi): Bogatszy model FWD wyposażony w 140 hp 2.0 L 16-valve DOHC Chrysler 420A silnik
* Eclipse GS (Eagle Talon ESi): Najlepiej wyposażony model FWD wyposażony w 139 hp 2.0 L 16-valve DOHC Mitsubishi 4g63 silnik
* Eclipse GS Spyder: kabriolet FWD wyposażony w 141 hp 2.4L 16-valve SOHC Mitsubishi 4G64 silnik
* Eclipse GS-T (Eagle Talon TSi): Model coupe FWD wyposażony w 210 hp turbocharged 2.0 L 16-valve DOHC Mitsubishi 4G63T silnik
* Eclipse GS-T Spyder: cabrio FWD z 210 hp turbocharged 2.0 L 16-valve DOHC Mitsubishi 4G63T silnikiem
* Eclipse GSX (Eagle Talon TSi AWD): AWD model z 210 hp turbocharged 2.0 L 16-valve DOHC Mitsubishi 4G63T engine
* Eclipse GT(jdm): coupe FWD model wyposażony w najlepszy 227 hp turbocharged 2.0 L 16-valve DOHC Mitsubishi 4G63T engine (>'96,for Japanese market only)



WYPOSAŻENIE:

* Base - No tachometer, standardowa antena, brak podgrzewania tylniej szyby, brak halogenów, 14" stalowe felgi, szyby na korbki.
* RS - Tachometer, 14" alloy wheels, opcjonalny spoiler
* GS / GS Spyder - elektryczna antena, driving lights, cruise control, ospoilerowanie, lusterka i klamki w kolorze nadwozia, 16" aluminiowe felgi, ;istwuy progowe, spoiler, tylnia wycieraczka i spryskiwacz (poza Spyderem)
* GS-T - 16" aluminiowe felgi, szare dolne ospoilerowanie (1995–96), wysoki spoiler (ONLY on 1997–99)
* GS-T Spyder - 16" aluminiowe felgi, większa nagrzewnica.
* GSX - 17" felgi aluminiowe po 1997, 1995–96 16" alusy, szare dolny pas ospoilerowania (1995–96), wysoki spoiler (ONLY on 1997–99), dwutłoczkowe zaciski na przedniej osi oraz tarcze 276mm.

* silnik 4g63t w drugiej generacji posiada wyższą kompresje niż w 1.st gen, a mianowicie 8.5:1 (zamiast 7.8:1) oraz mniejszą turbinę o oznaczeniu Garret T25 (zamiast mitubishi td05-14b).

Eclipse 3G 1999-2005


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d1/Mitsubishi_Eclipse_Międzyzdroje1.JPG/250px-Mitsubishi_Eclipse_Międzyzdroje1.JPG
Trzecia generacja Eclipse (3G) została zaprezentowana w 1999. Był to pierwszy prototyp wystawiony przez Mitsubishi na pokazach motoryzacyjnych w USA [2].

Silnik Sirius 4G63 został przez dwie mocniejsze jednostki, 150 konny motor R4 o pojemności 2.4 L wykonany w technice 16-zaworowej SOHC (4G64) oraz 3 litrowy, 24-zaworowy silnik SOHC V6 generujący moc 205 KM (6G72). Niedostępna była opcja AWD. Zawieszenie zostało znacznie zmodyfikowane, przeprojektowano je pod kątem komfortu, było on więc dość miękkie.

Eclipse dzieliło płytę podłogową oraz napęd z ósmą generacją Galanta. Masa pojazdu wzrosła w porównaniu z poprzednimi generacjami, jednak silnik V6 generował więcej momentu obrotowego przez co wartości przyspieszenia pozostały praktycznie bez zmian. Pod koniec 2001 moc obniżono do 200 KM aby spełnić ostrzejsze wymogi czystości spalin MMNA, dzięki temu wszystkie wersje spełniały kalifornijskie kryteria.

W połowie 2002 wprowadzono pakiet GSX dla rocznika 2003. Samochód z tym pakietem wyposażony był w silnik o stopniu sprężania równym 10:1 oraz ulepszonym systemem Mitsubishi Variable Induction Management (MVIM) wlotu powietrza co zaowocowało mocą większą o 10 KM i lepszą krzywą mocy.

Opcje wyposażenia

Eclipse trzeciej generacji dostępny był w siedmiu różnych wersjach wyposażenia: RS, GS, GS Spyder, GT, GT Spyder, GTS i GTS Spyder. Wszystkie warianty posiadały napęd na przednie koła. Pakiet GTS wprowadzono w 2003, instalacji wersji RS zaprzestano w 2005.

Trzecia generacja (3G)(2000–2005):
Eclipse RS & GS: Podstawowa wersja FWD wyposażona w silnik Sirius 4G64 o mocy 150 KM, 2.4 L 16-zaworów SOHC
Eclipse GS Spyder: Kabriolet, FWD, wyposażony w silnik Sirius 4G64 o mocy 150 KM, 2.4 L 16-zaworów SOHC
Eclipse GT: Hardtop FWD, silnik 6G72 o mocy 200KM, 3.0 L 24-zaworowy SOHC
Eclipse GT Spyder: Kabriolet FWD silnik 6G72 o mocy 200KM, 3.0 L 24-zaworowy SOHC
Eclipse GTS: Hardtop FWD silnik 6G72 o mocy 210KM, 3.0 L 24-zaworowy SOHC, system Mitsubishi Variable Induction Management (MVIM)
Eclipse GTS Spyder: Kabriolet FWD silnik 6G72 o mocy 210KM, 3.0 L 24-zaworowy SOHC, system Mitsubishi Variable Induction Management (MVIM)



2006 – nadal (4G) Mitsubishi Eclipse

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b6/4th-Mitsubishi-Eclipse-convertible.jpg/250px-4th-Mitsubishi-Eclipse-convertible.jpg

Okres produkcji    2006 - nadal
Typy nadwozia    2-drzwiowe kabriolet
3-drzwiowe hatchback
Silniki    2.4 L 162 KM R4
3.8 L 263 KM V6
Skrzynia biegów    4-biegowa automatyczna
5-biegowa automatyczna
5-biegowa ręczna
6-biegowa ręczna
Długość    4565 mm
Szerokość    1835 mm
Wysokość    1360 mm
Spyder: 1383 mm
GT Spyder: 1390 mm
Pokrewne    Mitsubishi Endeavor
Mitsubishi Galant


2006 Mitsubishi Eclipse GT V6

Informacje na temat czwartej generacji Eclipse zostały ujawnione w latach 2003-04, samochód został zaprezentowany w 2005 na Detroit Auto Show. Nowe modele mogą być wyposażone w dwa silniki; jeden 3.8 L MIVEC V6 o mocy 263 KM (193.9 kW), drugi 2.4 L R4 generująćy 165 KM (123 kW). Podobnie jak Galant z 2004, nowe Eclipse posiada napęd tylko na oś przednią, jednakże prototyp który powstał przy współpracy Mitsubishi i Ralliart wyposażony był w hybrydowe rozwiązania z napędem AWD autorstwa MillenWorks, silnik Sirius 4G63 znany z Lancera Evolution oraz bardziej agresywną stylistyką nadwozia ze wstawkami z włókna węglowego[3] .Silnik V6 generuje moc 263 KM i moment obrotowy równy 353 N•m (260 lb-ft).

Wersja Spyder (kabriolet) Eclipse została przedstawiona w 2007 na North American International Auto Show.

Opcje wyposażeniowe [edytuj]

Czwarta generacja Eclipse dostępna była w czterech wariantach: GS, GS Spyder, GT i GT Spyder. Wersje dla czwartej generacji (2006 – nadal):
Eclipse GS: Podstawowa wersja, FWD wyposażona w silnik Sirius 4G69 o mocy 162 KM, 2.4 L 16-zaworowy SOHC
Eclipse GS Spyder: Kabriolet, FWD wyposażony w silnik Sirius 4G69 o mocy 162 KM, 2.4 L 16-zaworowy SOHC
Eclipse GT: Hardtop, FWD, wyposażony w silnik G675 o mocy 263 KM, 3.8 L 24-zaworowy SOHC
Eclipse GT Spyder: Kabriolet, FWD, wyposażony w silnik G675 o mocy 260 KM, 3.8 L 24-zaworowy SOHC

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.forumgry.pun.pl www.housemd.pun.pl www.tajemnica.pun.pl www.nasza-wioska-pl.pun.pl www.weareemo.pun.pl